Strona internetowa dla konkretnej firmy jest jak jej wizytówka. Daje jednocześnie bardzo wiele możliwości dla każdej branży. Jeżeli Twoja firma zajmuje się wystrojem wnętrz, również powinieneś zainteresować się posiadaniem dobrze działającej strony internetowej. To z pewnością wyniesie Twoją markę na nowy, wyższy poziom! Sprawdź, jak to zrobić dobrze.
Strona internetowa dla branży wnętrzarskiej – dlaczego warto?
Płynnie działająca strona internetowa, która jest wysoko w wyszukiwaniach Google to takie korzyści dla marki, jak:
możliwość kreowania wizerunku oraz wiarygodności i doskonała promocja firmy w Internecie (zwłaszcza, jeśli na stronie potencjalny klient odnajdzie bloga, gdzie zamieścisz garść porad wnętrzarskich – w jego oczach będziesz ekspertem w branży),
kontakt z klientami (możliwość przekazywania wiadomości oraz załączenia czatu na żywo czy formularza do wypełnienia w razie pytań),
prezentacja oferty (z możliwością jej ciągłej aktualizacji, śledzenia zainteresowań klientów poszczególnymi jej elementami),
całodobowa dostępność (klient może zapoznać się z informacjami o marce oraz produktach 24/7, bez żadnych ograniczeń, co w przypadku wystroju wnętrz jest szczególnie ważne, ponieważ czasem będzie musiał wrócić na stronę klika razy na przykład po dokonaniu pomiarów pomieszczenia),
dostęp do statystyk (otrzymujesz jasną informację, co klienci robią na stronie internetowej, które produkty ich interesują najbardziej, a które najmniej; może to być sygnał do zmiany oferty oraz informacja o możliwościach promocji),
kampanie reklamowe (dzięki informacjom i statystykom zebranym na stronie można doprecyzować grupę odbiorców oraz tworzyć skuteczniejsze reklamy).
Jak sprawić, by strona była atrakcyjna i dobrze pozycjonowana w Google?
Pozycjonowanie (SEO) to szereg działań, które wspomagają lepsze, bezpłatne wyniki wyświetlania w wyszukiwarce Google. Między innymi zalicza się do nich:
odpowiednio dobrane słowa kluczowe (sprawdzone w Senuto, Semstorm czy Google Search Console),
wartościowe treści umieszczane na stronie (wyczerpujące temat, angażujące odbiorców i odpowiadające na ich pytania),
optymalizacja techniczna,
responsywność (strona otwiera się prawidłowo na każdym urządzeniu, zarówno komputerze stacjonarnym, laptopie, jak i każdym modelu smartfona),
bezpieczeństwo (zainstaluj certyfikat SSL),
szybkość ładowania strony,
link building wewnętrzny oraz zewnętrzny (Social Media, fora wnętrzarskie, portale tematyczne i tym podobne),
przyciągające wzrok grafiki, zdjęcia i filmy,
intuicyjność i funkcjonalność strony.
Gdzie dodatkowo promować markę wnętrzarską?
Gdy chcesz trafić do jeszcze większej liczny odbiorców, z pewnością sprawdzą się takie przykłady promocji firmy, jak reklamy Google, które to wypozycjonują Twoją stronę w pierwszych wynikach wyszukiwania.
Wartościowe mogą okazać się również Social Media, gdzie można budować społeczność fanów marki oraz pokazywać im realizacje wnętrzarskie, obserwować ich nastroje i szybko się z nimi komunikować. Plan promocji firmy z pewnością nie powinien ich omijać.
W procesie promocji firmy, która zajmuje się wystrojem wnętrz, dobrze jest połączyć kilka rodzajów działań. To sprawi, że uzyskasz najlepsze efekty!