Strona główna
Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej usługi?

Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej usługi?

27.04.2023

Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy oferującej usługi?

Jeśli planujesz otwarcie sklepu internetowego to bardzo dobry pomysł! Niezależnie od tego, jakie produkty, czy usługi oferujesz. Szereg możliwości, jakie daje e-commerce, z pewnością przyniesie możliwość zainteresowania ofertą przez potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać o kilku szczegółach, takich jak dobre wypozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwarce Google.

Dlaczego sklep internetowy się opłaca?

Otwarcie e-sklepu to dobre rozwiązanie dla każdego biznesu. Wiąże się z następującymi korzyściami.

  • Niskie koszty działalności (operacyjne).

    Nie wydajesz pieniędzy na utrzymanie lokalu otwartego dla klientów czy na wynagrodzenia pracowników. Możesz zatem inwestować w rozwój biznesu, obniżając koszty jego prowadzenia do minimum.

  • Dostępność produktów/usług 24/7.

    Klient może dokonać zakupu w każdej chwili w sposób bezgotówkowy. To uatrakcyjnia skorzystanie z oferty.

  • Dotarcie do większego grona odbiorców i klientów.

    To doskonała forma promocji firmy w internecie, bo nie ma ograniczeń w postaci lokalizacji. Baza klientów to tak naprawdę wszyscy użytkownicy internetu, których zainteresuje oferta sklepu. To bezpośrednio wiąże się ze zwiększeniem zysku.

  • Relacje z klientami.

    W przypadku e-sklepu nawiązanie i utrzymanie relacji z klientami jest znacznie prostsze niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Funkcje czatu na żywo czy formularzy do wypełnienia wspomogą kontakt klienta z Tobą.

  • Sprzedaż wielokanałowa.

    Jeśli chcesz, możesz prowadzić działalność dwutorowo – oferować usługi zarówno online, jak i stacjonarnie, co jeszcze bardziej zwiększy sprzedaż.

Co jeszcze można zrobić, aby odnieść sukces w e-commerce?

Sklep internetowy warto wesprzeć różnymi metodami promocji i reklamy firmy. Najważniejszym z nich będzie pozycjonowanie (SEO).

To wszelkie działania, które mogą sprawić, że Twój sklep internetowy wyświetli się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w Google.

Działania SEO to dla sklepu internetowego:

  • większy ruch,

  • promocja firmy,

  • lepsza rozpoznawalność marki w sieci,

  • poprawa wyników sprzedaży,

  • budowa zaufania klientów,

Co składa się na pozycjonowanie e-sklepu w sieci?

  • używanie słów kluczowych,

  • User Experience

  • bezpieczeństwo sklepu (certyfikat SSL),

  • responsywność (możliwość prawidłowego wyświetlania sklepu zarówno na komputerach, stacjonarnych, laptopach, jak i smartfonach),

  • wartościowe, wyczerpujące treści wysokiej jakości odpowiadające na zapytania użytkowników,

  • link building,

  • tworzenie wartościowych dla odbiorcy opisów i innych treści w e-sklepie,

  • linkowanie do podstron, szybkie ładowanie i proste adresy URL, które sprawią, że korzystanie z e-sklepu będzie łatwiejsze.

Jak dodatkowo można poprawić wyniki sklepu?

Plan promocji firmy powinien zawierać taki element, jak kampanie Google Ads, czyli działania płatne. To możliwość zdobycia widoczności w wynikach wyszukiwania, wyświetleń w różnych miejscach sieci, reklamowania poszczególnych usług oraz sponsorowanych linków prowadzących do e-sklepu.

Oprócz tego, można również zastosować e-mail marketing i z jego pomocą oferować klientom promocje, rabaty oraz utrzymywać z nimi kontakt.

Warto zróżnicować metody promocji, oraz postawić na sklep internetowy! To się opłaca w każdej branży a w szczególności markom oferującym usługi.