Jeśli planujesz otwarcie sklepu internetowego to bardzo dobry pomysł! Niezależnie od tego, jakie produkty, czy usługi oferujesz. Szereg możliwości, jakie daje e-commerce, z pewnością przyniesie możliwość zainteresowania ofertą przez potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać o kilku szczegółach, takich jak dobre wypozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwarce Google.
Dlaczego sklep internetowy się opłaca?
Otwarcie e-sklepu to dobre rozwiązanie dla każdego biznesu. Wiąże się z następującymi korzyściami.
Niskie koszty działalności (operacyjne).
Nie wydajesz pieniędzy na utrzymanie lokalu otwartego dla klientów czy na wynagrodzenia pracowników. Możesz zatem inwestować w rozwój biznesu, obniżając koszty jego prowadzenia do minimum.
Dostępność produktów/usług 24/7.
Klient może dokonać zakupu w każdej chwili w sposób bezgotówkowy. To uatrakcyjnia skorzystanie z oferty.
Dotarcie do większego grona odbiorców i klientów.
To doskonała forma promocji firmy w internecie, bo nie ma ograniczeń w postaci lokalizacji. Baza klientów to tak naprawdę wszyscy użytkownicy internetu, których zainteresuje oferta sklepu. To bezpośrednio wiąże się ze zwiększeniem zysku.
Relacje z klientami.
W przypadku e-sklepu nawiązanie i utrzymanie relacji z klientami jest znacznie prostsze niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Funkcje czatu na żywo czy formularzy do wypełnienia wspomogą kontakt klienta z Tobą.
Sprzedaż wielokanałowa.
Jeśli chcesz, możesz prowadzić działalność dwutorowo – oferować usługi zarówno online, jak i stacjonarnie, co jeszcze bardziej zwiększy sprzedaż.
Co jeszcze można zrobić, aby odnieść sukces w e-commerce?
Sklep internetowy warto wesprzeć różnymi metodami promocji i reklamy firmy. Najważniejszym z nich będzie pozycjonowanie (SEO).
To wszelkie działania, które mogą sprawić, że Twój sklep internetowy wyświetli się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w Google.
Działania SEO to dla sklepu internetowego:
większy ruch,
promocja firmy,
lepsza rozpoznawalność marki w sieci,
poprawa wyników sprzedaży,
budowa zaufania klientów,
Co składa się na pozycjonowanie e-sklepu w sieci?
używanie słów kluczowych,
User Experience
bezpieczeństwo sklepu (certyfikat SSL),
responsywność (możliwość prawidłowego wyświetlania sklepu zarówno na komputerach, stacjonarnych, laptopach, jak i smartfonach),
wartościowe, wyczerpujące treści wysokiej jakości odpowiadające na zapytania użytkowników,
link building,
tworzenie wartościowych dla odbiorcy opisów i innych treści w e-sklepie,
linkowanie do podstron, szybkie ładowanie i proste adresy URL, które sprawią, że korzystanie z e-sklepu będzie łatwiejsze.
Jak dodatkowo można poprawić wyniki sklepu?
Plan promocji firmy powinien zawierać taki element, jak kampanie Google Ads, czyli działania płatne. To możliwość zdobycia widoczności w wynikach wyszukiwania, wyświetleń w różnych miejscach sieci, reklamowania poszczególnych usług oraz sponsorowanych linków prowadzących do e-sklepu.
Oprócz tego, można również zastosować e-mail marketing i z jego pomocą oferować klientom promocje, rabaty oraz utrzymywać z nimi kontakt.
Warto zróżnicować metody promocji, oraz postawić na sklep internetowy! To się opłaca w każdej branży a w szczególności markom oferującym usługi.