Główną trudnością przy promocji branży eventowej jest to, że promując w Internecie, chcesz, aby klient dotarł do Ciebie na żywo (w większości przypadków). Wymaga to nie tylko kilku kliknięć jak w przypadku zamawiania produktu, ale również akcji w postaci wyjścia z domu i dotarcia do miejsca targów czy innych imprez. Oczywiście, zdarzają się również eventy online, które są ciekawą alternatywą. Zarówno promując jedne, jak i drugie powinno się zadbać o różnorodność działań. Dowiedz się, jak promować eventy w Internecie, by odnieść sukces.
Jak zaplanować promocję wydarzenia i firmy?
Opracuj strategię i plan promocji firmy, opisz wyzwania i zadania.
Komunikuj!
Znajdź partnerów wydarzenia.
Stwórz wartościowy content.
Zbuduj wizerunek eksperta (np. pisząc blog o rozrywce i eventach).
Obserwuj wyniki i wyciągaj wnioski.
Dodatkowe kroki, jakie warto wykonać w procesie promocji to:
poinformowanie o działalności, pokazanie się jako organizatora ciekawych wydarzeń,
zwrócenie na siebie uwagi,
pokazanie swojej kreatywności.
Strona internetowa
Warto zadbać o dobrą stronę internetową, gdzie będą zawarte wyczerpujące informacje dotyczące eventu. Warto również dać odbiorcom możliwość zadania pytania przez formularz i udostępnić im dane kontaktowe.
Strona internetowa powinna być:
atrakcyjna,
bogata w merytoryczne teksty,
zoptymalizowana,
responsywna, dobrze wyświetlająca się na każdym urządzeniu,
bezpieczna (posiadająca certyfikat SSL),
szybko się ładująca,
intuicyjna i prosta w obsłudze.
Obowiązkowe jest również zamieszczenie na stronie internetowej możliwości zakupu biletu.
Social Media Twoim przyjacielem
Najważniejszą formą promocji w przypadku eventów będą Social Media. Podczas promocji firmy na Facebooku można założyć wydarzenie, które ułatwi komunikację z klientami i budowanie społeczności. Warto zamieścić tam takie informacje jak data, godziny, ceny biletów i opis wydarzenia. Dodatkowo to również możliwość wrzucania materiałów na bieżąco podczas wydarzenia oraz po nim. Dotarcie do większej liczby osób ułatwią także płatne działania reklamowe, ściśle ukierunkowane na osoby, które prawdopodobnie będą zainteresowane wydarzeniem.
Pozycjonowanie (SEO)
Pozycjonowanie to działania, które podejmujesz, aby Twoja strona wyświetlała się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania. Warto tę metodę promocji firmy zastosować, by więcej osób dowiedziało się o jej istnieniu i organizowanych przez nią wydarzeniach. Pozycjonowanie, oprócz technicznych zasad (optymalizacja, wartościowość treści) to również używanie odpowiednich słów kluczowych i linkowanie zewnętrzne z wartościowych stron.
Kampanie Google Ads
Google Ads to płatne działania reklamowe, które sprawiają, że Twoja strona internetowa wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania oraz w innych miejscach w sieci. Dzięki tej formie promocji firmy w Internecie możesz między innymi śledzić koszty kampanii, sprawdzać jej wyniki, a także precyzyjnie docierać do konkretnych osób zainteresowanych marką i jej eventami.
Warto wybrać kilka możliwości promocji firmy i eventów, aby zdobyć odbiorców. To od nich zależy, czy dane wydarzenie będzie udanie, czy też nie. W przypadku, gdy promocja zawiedzie, ludzie nie dowiedzą się o evencie. W wyniku tego nie będzie on udany i poniesiesz straty.