Strona główna
Marketing internetowy firmy z branży marketingowej – o co zadbać?

Marketing internetowy firmy z branży marketingowej – o co zadbać?

27.04.2023

Marketing internetowy firmy z branży marketingowej – o co zadbać?

Produkt marketingowy, to wszystko, co może być oferowane klientowi i jest związane z działaniami promocyjnymi. Oferując tego typu usługi, można reklamować markę na różne sposoby. Warto zadbać o solidne i efektywne sposoby działania, bo w przypadku marki oferującej usługi marketingowe, to szczególnie ważne. Jakość usług i poziom wiedzy jest oceniany przez klientów na podstawie promocji marki i zbudowanego przez nią wizerunku.

Jak można promować markę?

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie (SEO) to możliwość promocji firmy, a także takie korzyści, jak:

  • zwiększony ruch na stronie internetowej,

  • lepsza rozpoznawalność,

  • poprawa wyników sprzedaży,

  • zwiększenie zaufania klientów,

  • długotrwałe (stabilne wyświetlanie się wysoko w wynikach wyszukiwania) i mierzalne (z pomocą narzędzi)efekty

Pozycjonowanie to taka forma promocji firmy w Internecie, która pozwala zdobyć pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google.

Te działania to między innymi:

  • używanie odpowiednich słów kluczowych,

  • wartościowe teksty, kompleksowo odpowiadające na pytania i potrzeby klientów,

  • optymalizacja techniczna,

  • prosta w użyciu i atrakcyjna strona internetowa,

  • responsywność (możliwość przeglądania strony na każdym urządzeniu w prawidłowej wersji),

  • bezpieczeństwo (certyfikat SSL),

  • linkowanie ze stron zewnętrznych,

  • szybkość ładowania strony.

Google Ads

Kampanie Google Ads to płatne reklamy, które pozwalają na wyświetlanie strony w wyszukiwarce Google i innych miejscach sieci wiadomości o ofercie. Mogą to być między innymi reklamy produktów/usług, linki sponsorowane.

Wizytówka Google Mój Biznes

Prowadzenie wizytówki Google to element planu promocji firmy, który pozwala na szybkie poinformowanie klienta o godzinach otwarcia, opiniach i danych teleadresowych.

Social Media

Media społecznościowe to możliwość działań bezpłatnych i płatnych. Pozwalają na dotarcie do bardzo wielu odbiorców, a także za pomocą działań płatnych do precyzyjnie wybranej grupy, potencjalnie zainteresowanej usługami. Dla firmy oferującej usługi medialne jest to szczególna wizytówka. Przez ilość obserwatorów, jakość i częstotliwość wstawiania treści użytkownicy będą w stanie określić poziom usług oferowanych w firmie. Jest to też szansa na zbudowanie dużej rozpoznawalności marki. Promocja firmy na Facebooku czy Instagramie może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Strona firmowa

To również ważny element promocji firmy. Dzięki niemu całodobowo klienci mogą zapoznać się z cennikiem usług, poznać historię marki oraz jej założenia. Dla firmy to także kreowanie eksperckiego wizerunku (zwłaszcza gdy stronę połączy się z blogiem, na którym można dawać porady dotyczące prowadzenia Social Mediów, marketingu i tym podobnych), możliwość rozszerzonej analityki zachowań klientów na stronie (a przez to poznanie ich potrzeb i zainteresowań), oraz możliwość kreowania skuteczniejszych kampanii reklamowych.

Dzięki stronie internetowej, przyszli klienci mogą zapoznać się między innymi z poziomem usług marketingowych, które oferuje dana marka. Powinny one być na wysokim poziomie.

O co zadbać promując markę w Internecie?

Promując markę należy zadbać także o:

  • wszechstronność, czyli bycie w różnych miejscach na mapie Internetu (na przykład Social Media, strona internetowa i reklamy Google),

  • budowanie rozpoznawalności (na przykład linkowanie do strony w Social Mediach),

  • regularność,

  • ogólną atrakcyjność contentu,

  • zbadanie, gdzie przebywa i jakie miejsca w Internecie odwiedza grupa docelowa.

Warto pamiętać o przytoczonych elementach promocji, aby cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów i w konsekwencji wzrostem sprzedaży usług.