Produkt marketingowy, to wszystko, co może być oferowane klientowi i jest związane z działaniami promocyjnymi. Oferując tego typu usługi, można reklamować markę na różne sposoby. Warto zadbać o solidne i efektywne sposoby działania, bo w przypadku marki oferującej usługi marketingowe, to szczególnie ważne. Jakość usług i poziom wiedzy jest oceniany przez klientów na podstawie promocji marki i zbudowanego przez nią wizerunku.
Jak można promować markę?
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie (SEO) to możliwość promocji firmy, a także takie korzyści, jak:
zwiększony ruch na stronie internetowej,
lepsza rozpoznawalność,
poprawa wyników sprzedaży,
zwiększenie zaufania klientów,
długotrwałe (stabilne wyświetlanie się wysoko w wynikach wyszukiwania) i mierzalne (z pomocą narzędzi)efekty
Pozycjonowanie to taka forma promocji firmy w Internecie, która pozwala zdobyć pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google.
Te działania to między innymi:
używanie odpowiednich słów kluczowych,
wartościowe teksty, kompleksowo odpowiadające na pytania i potrzeby klientów,
optymalizacja techniczna,
prosta w użyciu i atrakcyjna strona internetowa,
responsywność (możliwość przeglądania strony na każdym urządzeniu w prawidłowej wersji),
bezpieczeństwo (certyfikat SSL),
linkowanie ze stron zewnętrznych,
szybkość ładowania strony.
Google Ads
Kampanie Google Ads to płatne reklamy, które pozwalają na wyświetlanie strony w wyszukiwarce Google i innych miejscach sieci wiadomości o ofercie. Mogą to być między innymi reklamy produktów/usług, linki sponsorowane.
Wizytówka Google Mój Biznes
Prowadzenie wizytówki Google to element planu promocji firmy, który pozwala na szybkie poinformowanie klienta o godzinach otwarcia, opiniach i danych teleadresowych.
Social Media
Media społecznościowe to możliwość działań bezpłatnych i płatnych. Pozwalają na dotarcie do bardzo wielu odbiorców, a także za pomocą działań płatnych do precyzyjnie wybranej grupy, potencjalnie zainteresowanej usługami. Dla firmy oferującej usługi medialne jest to szczególna wizytówka. Przez ilość obserwatorów, jakość i częstotliwość wstawiania treści użytkownicy będą w stanie określić poziom usług oferowanych w firmie. Jest to też szansa na zbudowanie dużej rozpoznawalności marki. Promocja firmy na Facebooku czy Instagramie może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Strona firmowa
To również ważny element promocji firmy. Dzięki niemu całodobowo klienci mogą zapoznać się z cennikiem usług, poznać historię marki oraz jej założenia. Dla firmy to także kreowanie eksperckiego wizerunku (zwłaszcza gdy stronę połączy się z blogiem, na którym można dawać porady dotyczące prowadzenia Social Mediów, marketingu i tym podobnych), możliwość rozszerzonej analityki zachowań klientów na stronie (a przez to poznanie ich potrzeb i zainteresowań), oraz możliwość kreowania skuteczniejszych kampanii reklamowych.
Dzięki stronie internetowej, przyszli klienci mogą zapoznać się między innymi z poziomem usług marketingowych, które oferuje dana marka. Powinny one być na wysokim poziomie.
O co zadbać promując markę w Internecie?
Promując markę należy zadbać także o:
wszechstronność, czyli bycie w różnych miejscach na mapie Internetu (na przykład Social Media, strona internetowa i reklamy Google),
budowanie rozpoznawalności (na przykład linkowanie do strony w Social Mediach),
regularność,
ogólną atrakcyjność contentu,
zbadanie, gdzie przebywa i jakie miejsca w Internecie odwiedza grupa docelowa.
Warto pamiętać o przytoczonych elementach promocji, aby cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów i w konsekwencji wzrostem sprzedaży usług.